مکاشفه درون ( چشم سوم )

زیبا ترین چیزها از درون شکفته میشوند

زیبا ترین چیزها از درون شکفته میشوند

اصطلاحا معنای چاکرا « چرخ و دایره» است. اما در فرهنگ یوگا این کلمه با معنای سانسکریت آن یعنی«حلقه،گرداب» به کار می رود.چاکراها به صورت گردباد انرژی که در ارتعاش مخصوص، حرکت دورانی دارند، تصور و تجربه شده اند.
هر شخص مجموعه ای از چاکراها را درون خود دارد اما در یوگا و تانترا تنها چند چاکرا را که ظرفیت انها از ناویژه و ویژه است مشاهده می کنند
چاکراها همچون مراکز فیزیکی ساختار روانی دارند و هویت  اشخاص به مراتب کم یا زیادی، با ویژه بودن یا نبودن چاکراها ارتباط دارد.
بر اساس روایات، این مراکز هرگز در ستون فقرات واقع نشده اند بلکه در امتداد آن دراز کشیده اند. همانند اتصال دیواره های داخلی ستون فقرات اگر شما ستون فقرات را به طور اریب قطع کنید، در محا قطع، ماده خاکستری رنگی را که شباهت به گل نیلوفر دارد و از طریق رشته های عصبی به نادی هامتصل شده است مشاهده خواهید کرد.آنها پیامهای رشته های عصبی را در اعمال بدن کنترل می نمایند. در اغلب کتب این مراکز به صورت مخزن نیرو معرفی شده اند اما این نظرات واقعیت ندارند،
یک چاکرا مانند یه منبع اصلی الکتریسیته از جریان های الکتریسیته که از مکان های مختلف به وجود می اید، پر و انبار می شود و همچون یک خط نورانی به مجاور خود روشنایی می دهد.این نظم برای همه چاکراها وجود دارد.نادی ها از هر چاکرا یی بیرون می ایند و پرانا را به چاکرای دیگر به گونه عمل متقابل حمل می کنند.یک حرکت پرانیکی به سمت جلو و عقب( بالا و پایین) مشابه با جریان متناوب یک رودخانه الکتریکی در نادی ها وجود دارد.عکسالعمل های درون،خطوط سریع ارتباطی و حرکت چاکراها در بدن پرانیکی با نادی ها ارتباط دارد. در بدن هر شخص شش چاکرا با اگاهی عالی در سطح خاموش مغز در ارتباط است وجود دارد.

اولین  چاکرا مولاداهارا(چاکرا اول یا ریشه ) است و در ناحیه عجان عقب دنبالچه قرار دارد. از نظر فیزیکی غده بسیار کوچک و پنهان شده در ناحیه عجان( مذکر) و ناحیه گردن رحم( مونث) به صورت یک عضله دراز کشیده می باشد.