مکاشفه درون ( چشم سوم )

زیبا ترین چیزها از درون شکفته میشوند

زیبا ترین چیزها از درون شکفته میشوند

چاکرای ریشه

چاکرای اول، چاکرای ریشه نام دارد. کار این چاکرا ایجاد احساس آرامش و امنیت در انسان است. این چاکرا به انسان احساس شادابی و سرزندگی می دهد. البته در صورتی که تحریک شود موجب حس اضطراب و نا امنی در انسان می گردد. هندوهای باستان اعتقاد داشتند چاکرای ریشه با دریافت انرژی کیهانی ما را سفت و محکم بر زمین نگه می دارد به این دلیل که چاکرای ریشه در نشیمنگاه (بین مقعد و دستگاه تناسلی) انسان قرار دارد. رنگ این چاکرا قرمز است

نام سانسکریت آن مولادهارا است و نام انگلیسی آن Root or Base  می‌باشد که به معنی مرکز ریشه یا چاکرای پایه یا مرکز دنبالچه هم گفته می‌شود. به طور دقیق‌تر می‌توان جای آن را (در قسمت میاندو راه بین ریشه و آلت تناسلی و مقعد) در مرد و دهانه رحم در زن است.
مشخصات چاکرا:
رنگ: به معنای قرمز آتشین شفاف
عنصر: خاک
حس: بویایی
سمبل: (لوتوس) یا گل نیلوفر چهاربرگ
اندامهای وابسته بدن: تمام قسمتهای سخت بدن مثل ستون فقرات، استخوانها، دندانها، ناخنها، مقعد، روده‌ها، غده پروستات، خون و ساختمانهای سلولها.
غدد وابسته: غدد فوق کلیوی
هورمونهای مربوطه: آدرنالین، نورآدرنالین
اصل اساسی: میل به بودن
سنگ قیمتی مربوطه: عقیق، نارسنگ، مرجان و یاقوت
نوع موسیقی: به شدت ریتمیک مثل صدای گرپ گرپ
نت موسیقی: دو
بیجامانترا: لام
رایحه: درخت سدر، درخت میخک
خصوصیات: اولین انرژی حیاتی است، مراقبت با زمین و دنیای مادی و استحکام و قدرت، موفق شدن.
اگر این چاکرا موزون باشد و هماهنگ کار کند، رابطه جسمانی عمیقی با زمین را تجربه می‌کنید و انرژی حیاتی شما سالم خواهد بود و زندگیتان دارای موفقیت و عمق بیشتری است.
و اگر این چاکرا موزون نباشد و یا نامتعادل کار کند، اعمال و افکارتان حول محور مالکیتهای مادی، آسایش خاطر و افراط در مسائل احساسی و هیجانی مثل غذای خوب، الکل، سکس و ... دور می‌زند و هر کاری که خواستید، انجام دهید.
برای تغذیه و متعادل کردن آن می‌توانید غذاهای قرمز رنگ مثل سیب قرمز و توت فرنگی و گوجه و ... بخورید.