مکاشفه درون ( چشم سوم )

زیبا ترین چیزها از درون شکفته میشوند

زیبا ترین چیزها از درون شکفته میشوند

چاکرای خورشیدی

چاکرای سوم، که حتما نام آن را بیشتر شنیده اید، چاکرای خورشیدی نام دارد. این چاکرا در زیر معده و بالاتر از ناف در بدن انسان واقع شده است. کار چاکرای خورشیدی دادن نشاط، عزت نفس و گرما به انسان است. البته در صورت تحریک اشتباه (یعنی کم یا زیاد) موجب ایجاد سردرگمی در انسان و زیاده خواهی و از دست دادن اعتماد به نفس می شود. طیف رنگی این چاکرا زرد و زرد طلایی می باشد و از این رو استفاده از انرژی سنگ ها مخصوصا سنگ هایی با این طیف رنگ برای متوازن کردن این چاکرا مناسب می باشد. سنگ هایی از جمله کهربا، سیترین و … مناسب این چاکرا هستند.

چاکرای سوم در سانسکریت (مانی پورا چاکرا) یا شبکه خورشیدی یا مرکز ناف هم گفته می‌شود و همچنین از نامهای چاکرای طحال، معده و کبد هم گفته می‌شود. نام انگلیسی آن نیز solar plexus می‌باشد.
معنی آن "مانی" به معنای جواهر و "پورا" به معنای شهر است.
محل این چاکرا: هم سطح شبکه خورشیدی بالاتر از ناف است. به عبارتی می‌گویند سه انگشت بالاتر از ناف.
مشخصات چاکرا:
رنگ: زرد
عنصر: آتش
حس: بینایی
سمبل: نیلوفر ده گلبرگ
سنگ قیمتی: چشم ببر، کهربا، زبرجد زرد، سیترین
اصل اساسی: قالب وجود
بخشهای مربوط به آن: قسمت پایین پشت، شکم، دستگاه هاضمه، معده، کبد، طحال، کیسه صفرا، دستگاه عصبی غیرارادی.
نوع موسیقی: ریتمهای شاد و تند
نت موسیقی: می
بیجامانتر: رام
رایحه: اسطوخودوس
خصوصیات:
 شناختن شخصیت، شکل گیری شخصیت، نفوذ قدرت، رشد تجربیات مربوط به این چاکراست.
اگر این چاکرا هماهنگ و متعادل باشد احساس آرامش را به همراه دارد. "با خود" واقعیتی‌تان یا همان Igo و هماهنگی درون ایجاد می‌کند. و می‌توانید خودتان را باور کنید.
عملکرد ناهماهنگ و نامتعادل آن باعث می‌شود، بخواهید که همه چیز طبق خواسته‌های شما باشد و می‌خواهید اعمال قدرت کنید و با تمام این وجود از درون ناآرام و ناراضی هستید و ...